Zeleninové raňajky.

Jul 25, 2010 2 reakcie by

Dlho som váhal ako toto jedlo nazvať a potom, ako mi “zeleninové lečo” prišlo dehonestujúce a “zeleninové Rošambó” zase veľmi excentrické, rozhodol som sa to nazvať tým, čim to bolo, keď som to varil po prvý krát. Nemusí však ostať iba pritom. Toto podľa mňa veľmi chutné a ľahké jedlo sa kľudne môže stať aj obedom, či večerou.

    

zeleninové raňajky plné vitamínov

    Čo potrebujeme:

  • olivový olej
  • (na slnku) sušené paradajky
  • čierne olivy, najlepšie bez kôstok
  • 1/4-ku limetky, alebo citróna
  • korenie kurkumu
  • všakovakú zeleninu. Ja som dnes použil zelenú a žltú cuketu, redkvičky, mladú cibuľku, paradajky, brokolicu. Môžete použiť aj baklažan, kaleráb, fenikel, či mrkvu. Paradajky, cuketa by tam mali byť v každom prípade. Jednotlivé množstvá su na vás a na vašej chuti.

zeleninové raňajky plné vitamínov 1. Najprv si všetku zeleninku nakrájame. Ja som to nakrájal na kocky, ale viem si živo predstaviť, cuketu či mrkvu nakrajanú na rezance. Brokolicu si rozkrájame na malé kúsky, aby sa rýchlejšie udusila

zeleninové raňajky plné vitamínov 2. Do panvice dáme olivový olej a speníme na ňom cibuľku. Spolu s olivami a sušenými paradajkami pridáme najprv tvrdšiu zeleninu, lebo tá potrebuje viac času na prípravu. Ak by sme tam dali všetko dokopy, tak by čerstvé paradajky, či cuketa boli na konci rozvarené. Toto opekáme asi 2 minúty, potom pridáme trošku vody a asi 2 minúty podusime.

zeleninové raňajky plné vitamínov 3. Teraz pridáme ostatnú zeleninu, kurkumu a limetkovú, či citrónovú šťavu. So soľou opatrne, pretože na slnku sušené paradajky a čierne olivy už môžu byť slané a ako vieme, limetka tiež urobí s chuťou svoje.

zeleninové raňajky plné vitamínov 4. Všetko to spolu dusíme dovtedy, kým zelenina nebude fajná chrumkavá. Podľa potreby prilievame po troškách vodu. Malo by sa to však celé opekaťa ako dusiť. Zeleninu by sme nemali rozvariť, aby sa zachovalo čo najviac vitamínov,

zeleninové raňajky plné vitamínov 5. No a takto nejako tu bude vyzerať vo finále. Pridáme krajec domáceho špaldového chleba, posypeme pažitkou alebo petržlenovou vňaťou a zaželáme si dobrú chuť a potravinovej intolerancii na laktózu a pšenicu sa opäť vysmejeme.

Zeleninové raňajky., 5.0 out of 5 based on 1 rating

Možno sa vám bude páčiť aj:

Recepty
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Pošlite na:
Vybrali.sme.sk Linkuj Mojelinky Delicious

Možno sa Vám bude páčiť aj:

Komentáre

2 reakcie na “Zeleninové raňajky.”

  1. paploska says:

    toto som chutnala priamo od autora receptu 🙂 vyborne

  2. mati says:

    jaj, ake to je zdravucke jedlo

  3. maryvangogh says:

    vyzera to super

Pridaj reakciu

Copyright © 2019 www.jedloakopriatel.sk. All Rights Reserved.  Plugins